19 Aralık 2013 Perşembe

En Fazla Ses Çıkartan Kurusıkı Tabanca ?



MKE (Makine Kimya Endüstrisi)'nin bir diğer testi ise kurusıkıların sesleri konusunda.Tüketici kitlenin kurusıkı konusundaki soru işaretlerini ortadan kaldırmayı amaçlayan bu test;Kurusıkıların seslerinin verilerini barındırmakta.

İthal kurusıkılar ithal mermilerden başka kullanmadıgı gibi namluları 9.mm P.A.Yani Türkiye standartlarına uygun değiller.Demek istediğimiz şu örneğin:Mauser 15 ithal kurusıkısı.Bu kurusıkının namlusu 9.mm P.A olduğu için 9mm.P.A.K uyumlu mermileri atamamakta ki ülkemizde %90 9.mm P.A.K mermi satılmakta 9.mm P.A için Özkursan ve YAS sarı mermileri var.Bunlar dısında P.A namlu için mermi üreten firma yok..Bu yüzden siz ithal kurusıkılardan uzak durmaya çalışın.

Şimdide ülkemizdeki kurusıkılar arasında yapılan testte en fazla ses çıkartan kurusıkılar listesine göz atalım.MKE ilk testinde yerli kurusıkıları kullanmış.Ayrıca normal yerli mermiler(Özkursan) ve 450 Bar(Victory Sports Max Bar Mermi) ithal mermiler ile ses seviyelerini yazmış.Benim dikkatimi çeken burda Blow Magnum,Zoraki 917 ve Zoraki 914 Silahları oldu.450 Bar mermi ile üçüde en fazla sesi çıkarıyorlar.
Önce yerli kurusıkılar arasındaki karşılaştırma ;
  1. Zoraki 925 - 61Db Ses Basıncı --> 450 Bar mermi ile 67 Db
  2. Zoraki 914 - 60Db Ses Basıncı --> 450 Bar mermi ile 68 Db
  3. Blow Magnum - 60 Db Ses Basıncı  --> 450 Bar mermi ile 68Db
  4. Blow Magnum F92 - 59 Db Ses Basıncı --> 450 Bar mermi ile 61Db
  5. Blow F06 - 59 Db Ses Basıncı --> 450 Bar mermi ile 65Db
  6. Zoraki 917 - 58Db Ses Basıncı --> 450 Bar mermi ile 68Db
  7. Zoraki 918 - T - 57Db Ses Basıncı --> 450 Bar mermi ile 58Db
  8. Zoraki 918 - B - 57Db Ses Basıncı --> 450 Bar mermi ile 60 Db
  9. Zoraki 2918 T - 57 Db Ses Basıncı --> 450 Bar mermi ile 61Db
  10. Ekol Fırat Compact - 57Db Ses Basıncı --> 450 Bar mermi ile 
  11. Ekol Fırat Magnum - 56Db Ses Basıncı --> 450 Bar mermi ile 61Db
  12. Blow F92 - 55Db Ses Basıncı --> 450 Bar mermi ile 56Db
  13. Ekol Majör - 55Db Ses Basıncı --> 450 Bar mermi ile 59Db
  14. Ekol Special 99 - 55Db Ses Basıncı --> 450 Bar mermi ile 59Db
  15. Retay Eagle - 55Db Ses Basıncı --> 450 Bar mermi ile 60Db
  16. Retay Falcon - 53Db Ses Basıncı --> 450Bar mermi bu silahta kullanılamıyor.
  17. Ekol Aras Magnum - 52Db Ses Basıncı --> 450 Bar mermi ile 56Db
  18. Ekol Viper - 48Db Ses Basıncı --> Altıpatlar silahta 450 Bar kullanılamıyor.
  19. Ekol Arda - 47Db Ses Basıncı --> Altıpatlar silahta 450 Bar kullanılamıyor.
  20. Ekol Volga - 47Db Ses Basıncı --> Altıpatlar silahta 450 Bar Kullanılamıyor
İthal Silahların ses basınçları nasıldır?
Ülkemizde çok az miktarda bulunan ithal kurusıkıların ses basınçları yine MKE tarafından ölçülmüştür.Resmi sayfadan alınan bilgilere aşağıdan göz atabilirsiniz.

  1. Browning GDPA9 - 65Db Ses Basıncı --> 450 Bar mermi ile 69Db
  2. Mauser Mod 90 - 65Db Ses Basıncı --> 450 Bar mermi ile 70Db
  3. Reck Miami 92F - 64Db Ses Basıncı --> 450 Bar mermi ile 69Db
  4. Röhm RG88 - 64 Db Ses Basıncı --> 450 Bar mermi ile 68Db
  5. Walther P22 - 63Db Ses Basıncı --> 450 Bar mermi ile 67Db 

Peki bu Db nedir?

Db metre adı verilen bir alet ile o an ortamdaki en fazla sesi bulan bir alet ile ses basıncı ölçülür bu basınca ise Db denir.

İthal kurusıkı ve yerli kurusıkılar arasındaki farklar nelerdir?
  1. İthal kurusıkıların namluları çelik olur.
  2. Yerli kurusıkıların bazı parçaları çelik alaşımdır.Kovan fırlatıcıları,Kovan çekici tırnak,Tulumba tutacağı,Horoz gibi...
  3. İthal kurusıkılar 9.mm P.A namlu olurlar yerli kurusıkılar 9.mm P.A.K olurlar.
  4. İthal kurusıkıların namlu uçları daha gerçeğe benzerdir.
  5. İthal kurusıkıların sesleri biraz daha fazladır.
Son olarak silah seçmekte zorlananlar için bazı kriterlere göre öneriler vermeye çalıştık ;

-Benim Kurusıkım Dayanıklı ve Sesi Fazla Olsun Diyorsanız;
  1. Zoraki 914:.Çelik alaşım parçaları ve sesiyle önerimizdir
  2. Blow Magnum: Kızağı,Tulumba tutacağı çeliktir 914 ile sesi eşdeğerdir.Ayrıca Browning 14'ün replikasıdır.
-Benim Kurusıkımın Sesi İyi Olsun Dayanıklı Olup Olmadığı Farketmez Diyorsanız ;
  1. Blow F06 : Blow'un bu silahındada çelik alaşım var ancak kullanılan çelik bakımından kalitesiz.Sesi ise Zoraki 914 ve Blow Magnuma yakındır ancak kaliteli mermi kullanılmadığı zaman tutukluk yapar.
-Benim Kurusıkım Gösterişli Olsun Sesi Farketmez Diyorsanız ;
  1. Retay Eagle: Desert Eaglenin replikası olan bu ürünün parlak krom versiyonunu tercih edebilirsiniz.
  2. Ekol Viper: Altıpatlarların en gösterişlisi parlak kromunu bulabilirseniz alın derim.
 -Benim Kurusıkım Gerçek Silahtan Ayırt Edilemez Olsun Diyorsanız ;
  1. Mauser Mod 90 : Harika bir Mod90 taklididir.
  2. Browning GDPA : Adındanda anlaşıldığı gibi Belçika Browning'in taklididir.Ayırt edilmesi Zordur.

NOT: 60 Db'den sonra insan kulağında hissedilir derecede kulak çınlaması ve basınç oluşur.Silahın kulağa yakın olması durumunda kulakta kalıcı hasarda oluşabilmektedir.

78 yorum:

  1. Inceleme için teşekkürler. Sanırım Türkiye'de ciddi manada ilk kurusıkı inceleme ve karşılaştırmasını internette ilk siz yayınlıyorsunuz. Röhm rg88 hakkındaki düşünceniz nedir ? Mermi bulunabilirliği, malzeme kalitesi, tutukluk yapmama durumu, dayanıklılık gibi konularda fikirleriniz bizler için önemlidir. bir ekleme yapıp Röhm rg88 veya vektor modellerini inceleme yazınıza ekleyebilirmisiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,öncelikle kusura bakmayın bugun tam 5 ay olmuş siteye bakmayalı :(
      İnceleme yazıldıgı tarihten sonra kurusıkı mermiler pa veya pak olanlar birbirine uyumlu şekilde çıkmaktalar artık mermi bulunabilirliği konusu ortadan kalktı denilebilir.

      Röhm RG88 konusuna gelince kullanma fırsatı buldum özkursan'ın sarı mermisiyle denemiştim.Tasarım anlamında dış görünümü tamamen gerçek silah gibi namlu kısmı olsun kullanılan parçalar olsun özellikle silahın üst mekanızmasını çekince çıkan ses çok iyi.Türkiyede bulmanız çok zor airgun satan yerlere sorabilirsiniz.Getirtme şansınız varsa getirtin,ben bu silahı incelemeye eklemedim zira bulunabilirliği son derecede zor alırsanız kesinlikle pişman olmazsınız.Benim arkadaşım replicaairguns.com'dan sipariş etmişti sanırım.Tabi fiyatıda ona göre çok oluyor,bu silahlara çok düşkün değilseniz almanıza gerek yok.

      Birde istediğiniz/merak ettiğiniz bir silah konu olursa buradan yazın incelemesini yapayım.İşler dolayısıyla giremiyordum tekrar aktif olacak site.

      Sil
    2. Ekol aras magnum
      Retay eagle
      Zoraki 918-t
      Bu silahlardan birini alıcam bu hafta o yüzden çabuk bilgilendirirseniz çok sevinirim ses konusunda ve sağlamlıkla ilgili bilgi verirseniz ve bide daha önce ekol sava magnum kullandım sesini beğendim bu uç silahtan hangisi yada hangileri beni memnun eder sava magnumla yakın veya daha sesli olan bu uçunden hangisi olabilir şimdiden telekkurler

      Sil
    3. Ekok aras magnum
      Retay eagke bu ikisinden birini alıcam hangisi bilgi vrirsenğz sevinirim

      Sil
    4. Geç cevabım için kusura bakmayın.Ekol sava magnum daha önce hiç kullanmadım,o yüzden hakkında yorum yapamayacagım.
      Aras magnum,Retay eagle ve zoraki 918 arasından benim sana önerim.Zoraki 918 hem diğerlerinden daha kalitetilidir tutukluk yapma oranı daha düşüktür ve ses olarak daha iyidir ama silahın görünüşü seni cezbetmeyebliir.

      ama benim şahsi tavsiyem zoraki 914 alman yönünde.Çelik alaşım daha fazla oldugu için gerçek silah hissi yapar ve seside çok iyidir.

      Sil
    5. Selamun aleyküm.Kurusıkı alacam blowf06-blowtr92k arasında kaldım yardımcı olursan sevinirimm.

      Sil
  2. Melihcan zoraki 917 yi oneririm ekol ve retay a bulaşma zorakinin silahları avrupa standartlarında fiyatları biraz pahalı 917 200 tl 914 de alabilirsin 150 tl civarı ama oda mükemmel bir silahtır ekol ve retay 80 tl ve dandikler fazla tutukluk yapıyolar mermi önerimde kesinlikle y.a.s yada özkursan kullan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kısıtlı bütçeye kesinlikle zoraki 914 öneririm. Aşağıdaki videoyu sonuna kadar izleyin: Schmu`s torture test: Zoraki 914 Teil 2 - Wasser…: http://youtu.be/Gg0Ekn95_r8

      eğer bütçe sorununuz yoksa röhm rg-88 bence çok iyi. kendi şarjörü ile 7 atış yapıyor ama sanırım uzun sarjör takılabiliyor. bence 7 mermi bile yeter.

      Sil
    2. Üstteki yorumlarımdada yazmıtım şiddetle önerim zoraki 914

      Sil
    3. evet bende zoraki 914 diyorum bende 918 ve 2918 modelide var ikisi çöktü fakat 914 modeli süper

      Sil
    4. Kısıtlı bütçe diyorsun ancak ben dun aldım ve işlemeli ahşap kabza 260 tl çok mu ucuz bunlardan ucuzları yokmu ?

      Sil
  3. Zoraki 925in otomatiği nerde satılır alacagım ama?

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. blow f92 otomatik almayı düşünüyorum bi yakınımdan tavsiye edermisiniz bide blow mini 8mm nasıldır

    YanıtlaSil
  6. P.A \ P.A.K mermi arasındaki fark nedir?
    Combat pp 9mm P.A nasil silahtır?

    YanıtlaSil
  7. Ben 925,914,2928 arasında kaldım ama 925 daha yakın geliyor ama polimer olması endişelendiriyor beni birde bu silahlar arasında en sağlam ve sesi en iyi hangisi acaba he bu arada birde bu silahların Üçünede iyi bakım yaparsak 10000 mermi civarında atarmı

    YanıtlaSil
  8. Bir seferde adam 925 le 1000 mermisi bir seferde attı videoda ama kararsız kaldım polimer olduğu için,birde 914 ün sesi çok diyorlar ama 925 ondan daha iyi videolarda ses olarak zaten aynı gibi sesleri,birde özkursan nın sarı mermisimi iyi ses çıkarır beyaz mermisimi veya önerdiğiniz iyi ve sesi çok çıkaran bir mermi varmı?

    YanıtlaSil
  9. benim favorim 914 modeli.
    http://www.youtube.com/watch?v=Gg0Ekn95_r8&feature=youtu.be

    YanıtlaSil
  10. 914 ile 925 modeli arasında ses farkı yok gibi. videolarda cihazdan cihaza, ortamdan ortama, mermiden mermiye fark edebilir. http://www.youtube.com/watch?v=H99VZPgUQv4

    925 modeli belde taşınmaz gibi geliyor bana. taşınsa da hareketi kısıtlar tamamen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki mermi olarak tercihiniz ve iyi bakım yaparsak 925 uzun gidermiyim sizcr

      Sil
  11. Zoraki nin 914 ile 4918 arasında kaldım acaba hangisini tercih etmeliyim ses ve sağlamlık açısından? Kolay gelsin herkese şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. HERKEZE MERHABA ONCELİKLE AKLIMA TAKILAN BİR ŞEY VAR DÜĞÜN YAKLAŞIYOR MALUM SİLAH ALICAM İKİ SİLAH ARASINDA KALDIM SİLAHLAR ZORAKİ 914 VE 917 HANGİSİNİN SES PERFORMANSI DAHA İYİDİR LUTFEN yardım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani küçük silah seviyor san 914 ama Glock marka replikası istiyor san 917 ve ben çok araştırma yaptım 917 alıcam inş birde bir Video var Glock Vs zoraki 917 karşılaştırma yaz çıkar orda Max mermi kullanmış adam zoraki 917 Glock gibi ses çıkartıyor

      Sil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. Bende de 917 var almadan önce çok araştırma yaptım süper bir silah hiç tutukluk yapmadı şimdiye kadar sesi de gerçek ten çok etkili. Sağlam bir yapısı var suya toza diğerlerine göre daha dayanıklı çünkü çalışma prensibi farklı olduğu için 917 pişman etmez sahibini. Mermi olarak ta ozkursan siyah kutulu olan mermiler süper.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saolasın bende 917 yi çok sevmiştim hele füme olanı mütiş onu alıcağım

      Sil
  15. Şimdi blow f92 zoraki 2918 den fazla mı ses çıkartıyor yanlışlık olmasın 918 bide bende 2918 918 914 var ve blow un bu silahlardan fazla ses çıkartacağını düşünmüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zoraki 914 iyi ses ozelliği var diyolar sen kulanıomussun iyimidir

      Sil
    2. Kardeş çok felaket sesi var yani ses istiyorsan 914 ü şiddetle tavsiye ediyorum ben de 1,5 yıldan beri kuru sıkı var 914 le atış yapmadan önce çok heycanlanıyorum yani ses bakımından 1numara fiyatını 140 tl ye aldım evin damına çıktım ateş ettim ve dedim ki bu mu 140 bi yanlışlık mı var 240 tl vermeye değer ve başka silahlar alacaksan 918 2918 917 bunlar mükemmel neyse çok uzattım alacaklara hayırlı olsun.

      Sil
  16. Ben kurusiki almak istiyorum zoraki 914 ile 918t arasında kaldım hangisi daha iyi yardimci olabilir misiniz

    YanıtlaSil
  17. İkiside iyi ses olarak 914 ama şekil olarak 918 ikiside var bende en çok elime 918 i alıyorum daha çok hoşuma gidiyor ama sıkacaksamda 914 ü alıyorum 914 kücük bi silah temizlemesi kolay özellikleride iyi 918 inde özellikleri çok iyi yani 918 in görüntüsü çok hoş ondan hep 918 le ilgileniyorum ama işte 914 ün sesi çok acayip ikide harika google dan bak hangisi hoş gelirse al pişman olmassın 2 side iyi

    YanıtlaSil
  18. benim basimdan bi olay gecti koydeyiz duyunde inanin en az 25 tane kurusiki var 2 tanede gercek var ikiside umman mor gabze yani tabancalarin hemen hemen en iyisi ummandir gercekte benim bir tane kurusukim vart retay desert eagle uzun namlu ucgen namlu 18+1 her hez sikiyo bu resimdeki zorakidende vardi ama benim retay tekti her kez sikiyo halayda bizde sabaha kadar kimse oturmaz koylerde gazianteepliyim ben herkez oynar 18 saat calar herkez sikiyo benim retaya taktim 18 tane bir tanede namluya verdim ucundaki sariyi cikardim mazotla yagladim burdan herkeze duyurum silahinizi mazotla temizleyin yaglamayin mazotla yaglayin ucunada 2, 3 damla benzin dokun namluya gece bi sikiyom gercek umman bile yetisemiyo sesine ucunda benzin oldugu icin inanirmisiniz boyum kadar ates atiyodu millet gercek desert eagle sandi ama kalsin 150 ye aldim 1000 tl ye satiyodum o gece 2000 mermi kurusike mermisi 2 pakette gercek mermi siktim banamisin demedi bir kere tutulluk yapmadi 3 senedir bazen hic temizlemem temizlemdigim halde 15 paket mermiyi tutukluk yapmadan sikdi gece oynarken siyodum butun kizlar bana bakyodu kimse sesten yanima yaklasamiyodu 3 gun kulagim gitti sadece inlama sesi vardi doktora gittim gecici dedi benim onerim retay desert eagledir astrta silah bayisinden alin internette bulunur orasninki saglam hadi iyi gunleer

    YanıtlaSil
  19. Blow c06 nasildir bir bilginiz var mi

    YanıtlaSil
  20. Kardeslerim baretta blow f92 kullanabilirmym

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kardeşim benim vardı f92 sesi güzel yani tatmin ediyor fakat mermi seçiyor yas mermi sıktım sıktıktan sonra silah düzen tutmadı sürekli tutukluluk yapmaya başladı eğer alırsan o silahta sadece özkursan sık ama bütçe açısından sıkıntın yoksa zoraki 918 i öneririm

      Sil
  21. Kurusıkı alcam desert eagle aklıma yatıyor zoraki ile arasında kaldım hangisi daha iyidir

    YanıtlaSil
  22. 130 tl civari iyi ses cikaran silah bulabilirmiyiz

    YanıtlaSil
  23. zoraki 4918 hakkında ne düşünüyorsunuz

    YanıtlaSil
  24. Hangi Kurusıkı Silah Açılır Ve Daha Fazla Dayanır . Bilen Biri Yorum Yapabilir mi ?

    YanıtlaSil
  25. Baretta z88 mi daha iyi yoksa zoraki 917 veya 918 ses acisindan

    YanıtlaSil
  26. Baretta z88 mi daha iyi yoksa zoraki 917 veya 918 ses acisindan

    YanıtlaSil
  27. Zoraki 925 süper tabanca, iki şarjörlü üstelik.

    YanıtlaSil
  28. merhabalar. ben almanyadan bir kurusıkı tabanca getirteceğim. sizin bu konudaki önerilerinize başvurmak istiyorum. ben röhm rg88 ile browning GDPA9 arasında kaldım bana özellikleri(dayanıklılık,fiyat) bakımından yardımcı olursanuız sevinirim. teşekürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gdpa9 çok sağlamdır hemen alın

      Sil
    2. Browning getir blow Magnum silahı ondan biraz alintidir

      Sil
  29. Abi baredda z 88 zoraki 914 le basa basmidir ve baredda dayaniklimidir tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  30. Abi baredda z 88 zoraki 914 le basa basmidir ve baredda dayaniklimidir tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  31. Abi yarın silah alıcam zoraki 925 guzelmi sesi nasıl 2000 mermi atıcam ozlursan beyazlardan dayanırmı acil cevap bekliyorum

    YanıtlaSil
  32. Zoraki 925 var bende biz biraz zenginiz. Babam bana 6000 mermi aldı ve koye gittik otomatik attım 6000 mermiyi. Tık etmedi bence al

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merba otomatık serı atısını nssıl actın bı mekanızma varmıs onu cıkarıyomussun

      Sil
  33. Kardeşim Baredda z88 En iyi ses çıkaran kuru sıkıdır inanın bana dehşet bir sesi var sagır olmamak içten bile deil 96 DB İDİ GALİBA.! ZORAKİ BAREDDAZ88 YANINDA SU TABANCASI KALIR

    YanıtlaSil
  34. ARKADAŞLAR SES BAKIMINDAN ZORAKİ 2918 Mİ İYİ 918 Mİ YARDIMCI OLUN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arasında ses farkı yok sadece görüntü farkı var

      Sil
    2. 2918 kardesim bende var suan kullaniyom 600 mermi oldu daha tutukluluk yaptigini hic götmedim seside gayet güzel alacaksan görünüşlüsünü alacan 914 de neymis boncuklu tabanca gibi 😄

      Sil
  35. sizce zoraki 914 mi blow magnum mu blow f06 mıalmalıyım acele cevap verirseniz sevinirim bir hafta sonra dügün var

    YanıtlaSil
  36. zoraki r1 serisi ekol viperden daha dayanıklıdır...ayrıca 6 patlarlardanormal 9mm mermı atar ve sesı coktur.kurma kolu olmadıgından

    YanıtlaSil
  37. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  38. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  39. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  40. ARKADAŞLAR KURUSIKI SİLAH ALCAM AMA NE ALCAM TAM KARAR VEREMİYOM SESİ VE GÖRÜNÜŞÜ İYİ OLSUN FİYAT ÖNEMLİ DEĞİL YARDIMCI OLURMUSUNUZ TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
  41. 2914 zoraki tutukluk yaparmi

    YanıtlaSil
  42. Arkadaşlar bende 4 senedir 914 kullanıyorum gayet memnunum aşırı derecede kullanmama rağmen bir kere tutukluk yapmamıstır tavsiye ederim ama bugün tetiği bozuldu yaptırabilcekmiyim bilmiyorum yapılırsa iş görür

    YanıtlaSil
  43. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  44. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  45. Selamlar.
    Ekol Fırat Compact için 450 Bar mermi ile kac Db yazılması unutulmuş. Bunu yazarsanız sevinirim.
    Teşekkürler ve Saygılar

    YanıtlaSil
  46. Selamlar.
    Ekol Fırat Compact için 450 Bar mermi ile kac Db yazılması unutulmuş. Bunu yazarsanız sevinirim.
    Teşekkürler ve Saygılar

    YanıtlaSil
  47. Benim Tavsiyem Zoraki 2914-T Düğünde 1000 Mermiye yakın atış yaptım hiç bir şekilde takılmadı.
    Ürünün İncelemesi:
    https://goo.gl/znGqNc
    Ürün Ses Atışı:
    https://goo.gl/ocbHSf

    YanıtlaSil
  48. Ben silah alicam
    Blow magnum f92
    Zoraki 918t
    Zoraki 917
    Hangisini aliyim nolur söyleyin

    YanıtlaSil
  49. Cal.9mm P.A ile 9mm P.A.K namlu arasındaki fark nedir?

    YanıtlaSil
  50. Ekol Aras magnu mu yoksa zoraki 918 mi daha iyi başka silah markası söylemeyin yorumları okudum adam bir silah markası nasıl diye soruyor cevaplayan kişi gitmiş başka silah markası öneriyor bana öyle gelmeyin bu iki silahlardan hangisi daha iyi ekol Aras magnu mu zoraki 918 mi

    YanıtlaSil
  51. selamun aleykum arkadaslar ben 4 kurusiki modelinin arasinda kaldim modeller f92,zoraki914.zoraki4918.Zoraki918T
    yardim edenden allah razi olsun tsk

    YanıtlaSil